Isten nem bízik az emberben
2014. szeptember 13. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Isten nem bízik az emberben

Minden igazán fontos dolgot elmondtak már.

Mikor azt hallom, Isten bízik benned, mindig megcsendül a vészharang a szívemben.

Hogyan mondhat ilyet bárki?

Nem bennem bízik, hanem magában.

Ha Jézus Isten, márpedig AZ, akkor hogyan vonhatjuk kétségbe a szavait?

Az evangéliumban azt olvassuk, hogy nem bízta magát az emberre, mert tudta mi van bennük.

Az ószövetségben Isten látta, hogy az ember szíve gonosz, és nem is tud mást produkálni. Ezért is pusztította el az első teremtést, és csak megkegyelmezett Noénak, mert az hitt Neki. Ráadásképpen annak családjának is.

De nem bízta magát az emberre.

Hogyan bízná rá magát most?

Pál apostol azt mondja magáról: meghaltam, és él bennem a Krisztus.

Ha a keresztség nem lenne parancs, kételkedhetnénk, de parancs! És ez a parancs azt tanítja nekünk, hogy nincs bennünk semmi jó. Isten nem bízik bennünk. Csak önmagában, a Fiában, a Szent Lélekben, és ez a három egy.

Az ilyen félrecsúszott mondatok, tanítások kelesztik meg az egész közösséget, és bomlik fel miatta.

Megpróbál az Úr, igen. Azért teszi, hogy nyilvánvaló legyen számunkra is, kik vagyunk. Senkik és semmik, akik Isten kegyelme nélkül nem is léteznénk. 

Hiszen még a világot is hatalma szavával tartja fent. Hogyan vehetjük semmibe a szavait, szavát?

Ha ő azt mondja, nincs az emberben semmi jó, ilyen lett a bűn miatt, akkor miért vonjuk kétségbe amit állít?

Egy mentsvárunk van, Isten Igéje, Szava, aki-ami megtarthat bennünket. Nincs más kívüle.

Jól esik a lelkünknek persze, az ilyen prédikáció, ahol megnyugszunk, és felsóhajtunk, és megkönnyebbülünk, de ez nem vezet vissza az Úrhoz, hanem bagatellizálja a megtérés szükségességét. A bűn bűnnek nevezését. Isten Igazságát és Kegyelmi ajándékát.

Ha relatív az Ige, ha bárki bárhogy értelmezheti, és a saját értelmi képessége határozza meg annak igazság tartalmát, akkor az emberi korlátozott felfogóképességet helyezzük imádatunk tárgyává, és semmi közünk Istenhez.

Isten a saját munkájában bízik. Amit mi végzünk csak színezheti azt. 

Isten munkatársai vagyunk, de semmi érdemünk ebben. 

Néha elszalad a ló velünk, és olyasmiket prédikálunk, amit nem Isten mond, hanem mi gondoljuk azt.

Egyetlen megfelelő mozdulatunk lehet. Leülni a lábai elé.

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr846693755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2014.09.14. 08:02:39

Nagyon fontos szemfelnyitó figyelmeztetést Fogalmaztál meg,Kata! Így jár(hat)unk, ha nem következetesen műveljük az anyanyelvünket, és nem törekedünk minél jobban megismernünk a Szentírást!

Van egy még durvább verzió: "Isten HISZ benned" (?!)

Akiben HISZünk, azt imádjuk.
Én ezt tanultam.
Írtam régen egy postot evvel kapcsolatban: zsotza.blogspot.hu/2010/07/jezus-krisztus-istensegerol.html

stephy-alias:Nászta Katalin · http://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu 2014.09.14. 09:40:33

Örülök a józan hitednek Zsolt! Többek közt az ilyen mondatok tartanak vissza attól, hogy újra eljárjak a gyülekezetbe. Nálunk is épült már prédikáció az "Isten hisz benned" mondatra. És megmagyarázzák, hogy a benned levő krisztusi új teremtésre gondolnak. Ha így is lenne, még akkor is csak rész szerint való a bennünk levő ismeretet, és nem vagyunk, nem lehetünk teljesek, csak Krisztusban. Tehát Ő nem bennünk hisz, hanem Önmagában, és... a többit tudod.
Ezért nagy a felelőssége a tanítóknak.
Hogyan bízna bennem, mikor az ember teljesen megbízhatatlan? Még hívőként is. Hányan elváltak, estek különféle bűnökbe, stb.
Mikor Pál apostol azt mondja, legyünk az ő követői, akkor arra a magatartásra, következetes kitartásra, küzdelemre gondol, amivel a hit útja jár.
Mikor ez a hozzáállás megszűnik, akkor vagyunk bajban. És még csak a szándéka sincs meg, úgy tűnik.
Sokszor és kitartóan szélmalomharcnak tűnik az egész...

Catharine 2015.01.28. 23:31:22

Sziasztok :) Elnézést, hogy így csak ismeretlenül írok, de szerintem hihet bennünk Isten és szerintem hisz is. Gondoljatok csak bele, mi is hiszünk olyan emberekben, akik tudjuk, hogy csalódást fognak okozni. De esetenként alakulhat nagyon is jól :D Ha mi képesek vagyunk hinni így, akkor Isten is képes hinni bennünk és szerintem még szurkol is, mint ahogy egy Apa a gyermekének, hogy el ne essen :) De ha elesett, akkor pedig nyújtja a kezét, mint egy szerető apuka, hisz ez az apák dolga :D Én ilyen, szerető és kedves Istennek ismertem meg a Bibliából :)

stephy-alias:Nászta Katalin · http://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu 2015.01.29. 07:30:21

Catharine, bizonyára arra gondolsz, hogy miközben Istent szolgáljuk, Isten végig támogat, velünk van, nem hagy magunkra. Ez így is van. Őt szolgálni viszont nem lehet másként, csak ahogy Ő parancsolja. Az Ő üzenete pedig az, hogy bízzunk Benne, higgyünk Benne, ismerjük meg Őt. Az Őt szeretők azok, akik bíznak Benne. Amire fókuszálnunk kell az Ő, és nem mi magunk. A problémákat mindig az okozza, hogy nem Őt "keressük", nem az Ő szavát kutatjuk, hanem egymást, egymásét. A viszonyítási pontnak Neki kell lennie mindig. Ez határozza meg a rendelt helyünket és tesz helyre is minket Őbenne. A te hasonlatod igen sokszor elhangzik, és igaz is a frissen megtértek számára, bár fogalomzavar a hinni szót használni olyan esetre, mikor előre borítékolható a csalódás, hiszen magunkat állítjuk be így ostobának. Inkább a reménység szó a megfelelő erre. Ami pedig a szurkolás kifejezést illeti, ez a végkimenetel felőli bizonytalanságot sugallja, ami Istennél kizárt, hiszen Ő mindentudó. És - bár a gyakorlatban általában így van, elesünk, aztán felsegít - de ezt úgy tanítani, hogy arra biztat, nyugodtan vétkezhetsz - veszélyes.

stephy-alias:Nászta Katalin · http://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu 2015.01.29. 07:46:55

Különben nagyon köszönöm a bejegyzésed. Új megközelítésben olvastam át sok igét. Áldjon meg érte az Úr.

Catharine 2015.01.31. 21:23:32

@stephy-alias:Nászta Katalin: Szia. Teljesen félreértettél, nem biztat arra, hogy vétkezz nyugodtan, de tudja, hogy nem vagyunk tökéletesek és ha elesünk, igenis felsegít, mert Ő csupa szeretet. És a borítékolásról: ami nekünk borítékolva van, hogy biztos csalódunk, az lehet épp másképp is. Igazából semmi sem biztos, amíg az embereknek szabad akaratuk van, szerintem. Ezért nem vagy buta, ha hiszel másokban. mert jöhet a kellemes meglepetés, nálam mindig ez van, szerencsére :)

stephy-alias:Nászta Katalin · http://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu 2015.02.04. 22:39:14

Igazából nem értettelek félre, csak én nem értem már az egészet. Azt hiszem én vagyok az, aki már magának sem tud megbocsátani, épp amiatt, hogy annyira komolyan vettem az Igét... hogy magam zártam ki belőle, éppen azáltal, hogy túl komolyan gondoltam, miközben körülöttem mindenki lájtosabb, - szerintem vallásosabb - módon viszonyult hozzá. És miközben égetően szükségem van Isten kegyelmére, azt élem át, amit a tékozló fiú idősebb testvére, azzal a különbséggel, hogy a tékozlók csak visszajönnek, de nem változnak meg, a rájuk adott ruha alatt ugyanazok maradnak, mint voltak. És akkor minek az egész? Ha nem kell komolyan venni az Igét, akkor mihez képest van bármi? Nehéz ez. Különben az a gyanúm, hogy fiatal lehetsz. Vagy csak arról van szó, hogy a hit fiatalít?

Catharine 2015.02.08. 19:32:55

@stephy-alias:Nászta Katalin: Szia :) Igen, 23 éves vagyok, de ez nem jelent semmit :) Olyat nem szabad, hogy ne bocsáss meg magadnak. Isten még az emberölést is meg tudja bocsátani, ha az illető bocsánatot kér és megbánja, változik, akkor neked ne tudna, mikor te egy kedves ember vagy? (ezt a kommenteidből szűrtem le) Annál sokkal kedvesebb Isten Ő :D Szóval csak nyugodtan tessék megbocsátani magadnak :) Az, hogy te mennyire veszed komolyan a Bibliát, szerintem csak rád tartozik és Istenre. Tudod itt jön képbe a kettős mérce. Amit például neked megenged a lelkiismereted, azt lehet, hogy másnak nem, vagy éppen fordítva. Viszont a tetteiért ő fog felelni, a tieidért pedig te, azért nem szabad máshoz hasonlítani magunkat. Kérdezhetek valamit? A Tanúkat hívod tékozlóknak, vagy csak én értettem félre? Ha félreértés, akkor kérlek ne haragudj.

Egyébként szerintem éppolyan komolyan kell venni Isten mondanivalóját, mint amennyire azt Ő elvárja tőlünk, hiszen végül is Ő a mérvadó :)

stephy-alias:Nászta Katalin · http://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu 2015.02.08. 21:44:50

@Catharine: Nem a Tanúkra gondoltam, őket nem ismerem személyesen. Köszönöm a kommented. A biztatásod.
süti beállítások módosítása