„Én vagyok az első, én az utolsó, és rajtam kívül nincsen Isten.” Ézs. 44:6
2016. augusztus 23. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

„Én vagyok az első, én az utolsó, és rajtam kívül nincsen Isten.” Ézs. 44:6

Jónás és Sámson. Mindkét próféta  története erős üzenet ma is.

Jónás – arról nem tudunk, mit csinált azelőtt, hogy az Úr megbízta, adja át Ninivének az üzenetet – nem fogadott szót Istennek. Elment világgá. Aztán tudjuk mi lett a vége. Muszáj volt neki hirdetni a megtérés üzenetét, hiába dühöngött utána, hogy Isten megkegyelmezett a városnak, ő meg nevetségessé vált…. Isten irgalma nagyobb mindennél. De el kellett hangzania az üzenetnek, a városnak meg kellett hallania, meg kellett térniük előtte…. És ehhez Jónás volt az Úr eszköze. Őt is meg kellett faragnia – lásd a cet gyomrában töltött három napot - , hogy használhatóvá váljon.

Ez nekem is reményt ad – mindenkor. Magam felől is.

Sámson elcsábult. Delila állandó nyaggatásának nem bírt ellenállni. Beadta derekát, és elveszítette erejét… Fogságba ejtették, és végig kellett néznie, mint örömködnek, dőzsölnek, duhajkodnak Isten ellenségei… De az idő Istennek dolgozik. Sámson haja kinőtt, ereje megsokszorozódott, és romba döntötte mindazt, amivel Istent csúfolták az emberek.

Isten nem ember, hogy ne tudná véghezvinni, amit eltervezett. És ha Ő azt tervezte, hogy veled viszi végbe – semmit sem tehetsz ellene.

Igen ám, mondhatod, de eljött Jézus, aki mindent elvégzett már, nekünk nem maradt semmi, csak a hit.

Hát, tudod, ez nem kevés. Ez minden. Ez az a gyertyaláng, ami loboghat, időnként pislákolhat, de ki nem oltható – mert az Úr megígérte. És azt ugye már tudjuk, hogy amit Ő megígér, elkezd, azt be is fejezi, be is teljesíti. Mert nem ember, hogy hazudjék.

Tehát, ha már úgyis tudjuk, nem jobb már most beleállni abba, amit felőlünk eltervezett, ránk bízott? Nem azért, de nekünk lenne jobb halgyomorsavmarás és rabságelszenvedés nélkül végezni a munkát…

Mert a hit az nem halott. Aki pedig él, cselekszik. És mi mást cselekedhet, mint amit a hite diktál?

Az Úr beszéde tisztán, világosan szól: amit elkezdett, a jó dolgot, bennetek, azt el is végzi bennetek, általatok, az Úr napjáig, a maga dicsőségére. (Filippi 1:6)

Úgyhogy neked, nekem jobb, ha nem állunk ellene, hanem megtesszük, amit mond.

És mekkora öröm ez! Majd meglátod! Meglátom! Meglátjuk!

 

És mindehhez a mai üzenethez az Ézsaiás 44-55 fejezetei vezettek, amit tegnap este olvastam újból végig.

2016-08-23

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr8411358380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása