Zsoltárok 89:21-38
2009. január 01. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Zsoltárok 89:21-38

"21.Megtaláltam Dávidot, az én szolgámat; szent olajommal kentem fel őt. 22. A kivel állandóan vele lesz az én kezem, sőt az én karom erősíti meg őt. 23. Nem nyomhatja őt el az ellenség, és a gonosz ember sem nyomorgatja meg őt; 24. Mert ő előtte rontom meg az ő szorongatóit, és verem meg az ő gyűlölőit. 25. És vele lesz az én hűségem és kegyelmem, és az én nevemmel magasztaltatik fel az ő szarva. 26. És rávetem az ő kezét a tengerre, és az ő jobbját a folyóvizekre. 27. Ő így szólít engem: Atyám vagy te; én Istenem és szabadításom kősziklája! 28. Én meg elsőszülöttemmé teszem őt és feljebbvalóvá a föld királyainál. 29. Örökké megtartom néki az én kegyelmemet, és az én szövetségem bizonyos marad ő vele. 30. És az ő magvát örökkévalóvá teszem, és az ő királyi székét, mint az egeknek napjait. 31. Ha az ő fiai elhagyják az én törvényemet, és nem járnak az én végzésem szerint; 32. Ha az én rendeléseimet megtörik, és meg nem tartják az én parancsolatimat: 33. Akkor vesszővel látogatom meg az ő bűnöket, és vereségekkel az ő álnokságukat; 34. De az én kegyelmemet nem vonom meg tőle, és az én hűséges voltomban nem hazudom. 35. Nem töröm meg az én szövetségemet, és a mi kijött az én számból, el nem változtatom. 36. Megesküdtem egyszer az én szentségemre: vajjon megcsalhatnám-é Dávidot? 37. Az ő magva örökké megmarad, és az ő királyi széke olyan előttem, mint a nap. 38. Megáll örökké, mint a hold, és bizonyos, mint a felhőben lévő bizonyság. Szela. "

Üdvösségem van, hit által. Nem cselekedetekből. És ezért teljes szívvel bízom az Úrban, aki elpecsételt az Ő Szellemével. Eljegyzett magának. Nem kárhoztat. Senki ki nem ragadhat engem az Ő kezéből. Tusakodásom a hitért van egyedül. Kikezdeni egyedül ezt kezdheti ki a sátán, mert ezáltal van nekem üdvösségem. Mindig az a kérdés, kinek hiszek? Az Úrnak, vagy másnak? Nem a cselekedeteim üdvözítenek.

Ha valakinek a munkája megég, kárt vall. Ő maga azonban megmenekül, de úgy, mintha tűzön keresztül." 1 Korinthus 3:15.

Egyedül az Úrban bízom. Az Ő igéretei tesznek bátorrá, erőssé. Maga Jézus Krisztus, aki önmagát adta értem, Ő ad erőt, és örömöt nekem, az Ő kereszthalála által. Mert meghalt. Ez olyan bizonyos, mint a nap. Még annál is. És feltámadt. Ezt pedig teljes szívvel hiszem.

Igazságom Krisztusban van.

Pál, Péter, János, Jakab mind Róla tettek bizonyságot. Azért írtak, hirdették Őt, hogy mindenki Benne bízzon, mert bízhat!

Nem az imaválaszokban. Ezek csak bizonyságok az Úrtól. De ha nem kapok választ, akkor is bízhatok Benne. A Zsidó levélben hány emberről ír, akik nem kapták meg az ígéreteket, miattunk-értünk? A legfontosabb, hogy Isten kegyelmétől el ne szakadjunk.

Az Úr megfenyít, a bűneinktől szabadít, folyamatosan, mikor valami nem úgy sikerül, ahogy szeretnénk. De Ő hűséges az igéretéhez. Ő választott. Ő hívott. Azt olvastam egyik keresztény oldalon, hogy a mennyben az ajtóra az van írva: "Jöjjetek énhozzám mindnyájan" és amikor belépünk, és visszanézünk, akkor belülről az van ráírva: "Én választottalak titeket".

Milyen igaz! Ahhoz, hogy belépjek, hinnem kell, engedelmeskednem kell, ez pedig hitből fakad, és utána látni fogom, hogy csak annyi történt, hogy Ő választott. És ez csak akkor derül ki, ott. Addig bíznom kell benne.

Egyszer, még hitéletem kezdetén nem tudtam elmenni egy táborba, mert a férjem nem engedett. És az Úr, amíg otthon voltam, tanította nekem azt, amit a táborban tanított a többieknek. Hogy hinni=bízni=szeretni, ez elválaszthatatlan. Mert ha szeretnek, akkor hisznek bennem és bíznak bennem, ez pedig szárnyakat ad nekem, és képes leszek mindenre, amit meg kell tennem az Úrban, az Úrért.

A rendező nem bízott bennem, állandóan kritizált és szídott a hátam mögött, nem segített. Nem szeretett. Én pedig azt, amit már megmutattam magamból nem is egyszer, még otthon Erdélyben, a Caragiale-szerepekben, itt képtelen voltam kiadni magamból, amíg a próbák zajlottak, mert akinek be kellett volna mutatnom, a rendező nem szeretett engem. Régen a próbák idején nem ülhetett a nézőtéren csak a rendező. Ez jó is volt így, mert ahhoz, hogy a szerep kibontakozhasson szükség van egy bizalomteljes, szeretetteli légkörre. Ha ez nincs, nem lesz sikeres az alakítás. Nos, az én esetemben ez történt, és csak akkor tudtam dermedtségemből felengedni, amikor már a közönség ült a nézőtéren, aki nem volt elfogult velem szemben, csak nyitott szívvel várta, hogy szórakoztassam. És akkor sikerült átadnom azt, amit már többször is megtettem még régebb. Ehhez pedig szükség volt a szeretetre, ami önbizalmat adott, és hitet arra, hogy amit tudok át is adjam. Mert minden bennünk van, Krisztus által, És ami belőlünk ezt előhívja, az a hit, a bizalom. Ha hisznek nekem, át tudom adni. Ezért fontos, hogy szavahihető emberek legyünk, hogy megbízhatóak legyünk. Ezért fontos a hűség.

Bízzunk az Úrban.

És még ezt is melléfűzöm:

1. A Sárdisbeli gyülekezet angyalának is írd meg: Ezt mondja az, a kinél van az isteni hét lélek és a hét csillag: Tudom a te dolgaidat, hogy az a neved, hogy élsz, és halott vagy. Gyakorlatilag sokan elvesztik a figyelmeztetés lényegét, "Ó ilyen dehogy történhet meg."- még ha le is van írva azt sem úgy kell érteni. Akkor minek van megemlítve, ha nem lehetséges? Csak úgy kijelentene valamit, ami nem lehetséges, vagy nem tehetné meg? Jel.3:5." A ki győz, az fehér ruhákba öltözik; és nem törlöm ki annak nevét az élet könyvéből, és vallást teszek annak nevéről az én Atyám előtt és az ő angyalai előtt." Aki győz az fehér ruhákba öltözik, aki nem, ahogy az első vers is mondja : "Tudom a te dolgaidat, hogy az a neved, hogy élsz, és halott vagy. Volt lehetősége, de nem él vele. Vagy a Lukács evangéliumában a szegény Lázár , és a gazdag példázata: Luk.16:30. "Ama pedig monda: Nem úgy, atyám Ábrahám; hanem ha a halottak közül megy valaki hozzájok, megtérnek! 31. Ő pedig monda néki: Ha Mózesre és a prófétákra nem hallgatnak, az sem győzi meg őket, ha valaki a halottak közül feltámad. Dönteni mi döntünk, vagy mellette vagy ellene. Bizony ha: Lk 9,62 "És monda néki Jézus: Valaki az eke szarvára veti kezét, és hátra tekint, nem alkalmas az Isten országára. Ha valaki elkezdett szántani akkor vegye a fáradtságot és tartson is ki... Jel 2,5 "Emlékezzél meg azért honnét estél ki, és térj meg, és az előbbi cselekedeteket cselekedd; ha pedig nem, hamar eljövök ellened, és a te gyertyatartódat kimozdítom helyéből, ha meg nem térsz." Számomra olyan ez az elmélkedés, mintha azt próbálnák megmagyarázni, valamiért, hogy a gyertyatartódat kimozdítom helyéből, ha meg nem térsz",igazából nem azt jelentené, hogy kimozdítja, csak "úgy" le van írva.

Vagy elbagatellizálják, hogy ez nem olyan súlyos következmény.

Valahogy így csinálták a törvénnyel is. Márk 7: 9. "És monda nékik: Az Isten parancsolatját szépen félre teszitek, azért, hogy a magatok rendelését tartsátok meg. 10. Mert Mózes azt mondotta: Tiszteld atyádat és anyádat. És: A ki atyját vagy anyját szidalmazza, halállal haljon meg. 11. Ti pedig azt mondjátok: Ha valaki ezt mondja atyjának vagy anyjának: Korbán (azaz: templomi ajándék) az, a mivel megsegíthetnélek: 12. Úgy már nem engeditek, hogy az atyjával vagy anyjával valami jót tegyen, 13. Eltörölvén az Isten beszédét a ti rendelésetekkel, a melyet rendeltetek; és sok effélét is cselekesztek.p> Szóval én azt mondom első sorban magamnak, vegyem komolyabban Isten rendeléseit, parancsát, vezetését, és ne higgyem azt, hogy bármit megtehetek, ami jól esik, mert az én gyertyatartóm is bizony kimozdulhat ha ha nem figyelek Urunkra. De ez Urunk nélkül soha sem menne. Egyedül nem megy. (ahogy egy dal is mondja). Urunk nélkül nem megy, de Vele menni fog mindnyájunknak. Áldjon meg titeket az Úr, és vezessen, vigyázzon rátok, minden másodpercben, hogy egyetlen perc se teljen el Nélküle életetekben. Áldott békés boldog újévet kívánok nektek. (és egy örök életet) Ezt egy kedves testvérünktől vettem át egy internetes honlapról. De vele együtt én is ebben hiszek. És ugyanazt kívánom nektek, amit ő is.

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr9851223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása