Ma, ha az én szavaimat halljátok, meg ne keményítsétek a ti szíveteket
2020. május 13. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Ma, ha az én szavaimat halljátok, meg ne keményítsétek a ti szíveteket

egre_torve_2.jpg

 „Ma, ha az ő szavát halljátok, meg ne keményítsétek a ti szíveiteket, mint az elkeseredéskor...” (2.Mózes 17: 2-7)

 

az utolsó utáni pillanatban

még lezárás előtt

mikor már mindennek vége:

elsiratták a megtérőt

ki az utolsó előtti percben

bólintott, hogy igen

 

amikor már az áment

kimondta fölötte minden

kinyúlt az Úr a mennyből

és azt mondta: elég

ne sirassátok azt

ki az imént épp megtért

 

eszembe jutott egy ige az éjjel

tisztesség… a véneknek az ősz haj

és

a Szentnek ismerete az eszesség

 

zakatoltak bennem a szavak

majd az álommal birkózva

ismételgettem fogvacogva

együtt a kettőt, de külön igék

 

aztán nem bírtam, felkeltem

néztem, hol van ez a Bibliában

eközben a Példabeszédekben

Agur szavaira találtam

 

világítottak szellememben

átjárt a Beszéd tisztasága

a sötétben, fekete éjszaka volt

kigyúltak az igék, mint a fények

 -még a Hold sem világított-

s áradtak életemre visszamenőleg

vakító fehérséggel

– mit tettem ­­-   

láthattam magam a fényükben

szellemben

 

*

 

  1. Péld. 9,10

A bölcsességnek kezdete az Úrnak félelme; és a Szentnek ismerete az eszesség.

 

 Péld. 30-ból: 

  1. Az Istennek teljes beszéde igen tiszta, és pajzs az ahhoz folyamodóknak.

  2. Ne tégy az ő beszédéhez; hogy meg ne feddjen téged, és hazug ne légy.

 

  1. Van oly nemzetség, aki az ő atyját átkozza, és az ő anyját nem áldja.

  2. Van nemzetség, aki a maga szemei előtt tiszta, pedig az ő rútságából ki nem tisztíttatott.

  3. Van kevély szemű nemzetség, és akinek szemöldökei igen fellátnak!

  4. Van olyan nemzetség, akinek fogai fegyverek, és akinek zápfogai kések; hogy a szegényeket kiemészszék e földről, és az emberek közül a szűkölködőket.

 

  1. A szemet, mely megcsúfolja atyját, vagy megutálja az anyja iránt való engedelmességet, kivágják a völgynek hollói, vagy megeszik a sasfiak.

  2. Ilyen a paráználkodó asszonynak útja; eszik, azután megtörli száját és azt mondja: nem cselekedtem semmi gonoszt.

  3. Három dolog alatt indul meg a föld, és négyet nem szenvedhet el.

  4. A szolga alatt, mikor uralkodik, és a bolond alatt, mikor elég kenyere van,

  5. A gyűlölt asszony alatt, ha mégis férjhez megy; és a szolgáló alatt, ha örököse lesz az ő asszonyának.

 

  1. Péld. 20,29 : Az ifjaknak ékessége az ő erejük; és a véneknek dísze az ősz haj.

  1. Hós. 7,9 : Idegenek emésztik erejét, de ő nem veszi észre. Ősz hajjal is hintve van már, és azt sem veszi észre.

  1. Péld. 22,4 : Az alázatosságnak bére az Úr félelme, gazdagság és tisztesség és élet.

  1. Péld. 29,23 : Az embernek kevélysége megalázza őt; az alázatos pedig tisztességet nyer.

  1. Mal. 1,6 : A fiú tiszteli atyját, a szolga is az ő urát. És ha én atya vagyok: hol az én tisztességem? És ha én úr vagyok, hol az én félelmem? azt mondja a Seregeknek Ura néktek, ti papok, akik utáljátok az én nevemet, és ezt mondjátok: Mivel utáljuk a te nevedet?

  1. Rm. 2,7 : Azoknak, akik a jó cselekedetben való állhatatossággal dicsőséget, tisztességet és halhatatlanságot keresnek, örök élettel;

  1. Rm. 12,17 : Senkinek gonoszért gonosszal ne fizessetek. A tisztességre gondotok legyen minden ember előtt. 

 

De mindez semmit nem mond azoknak, akik az Úrnak nem hisznek.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr6515687726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása