Ezért
2018. március 23. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Ezért

 

kezek.jpgMikor kérdezgetni kezdtem az embereket először, választ akartam kapni arra, hogy nem vagyok egyedül a csodavárással a szívemben, amit érzek. Találtam is ilyenekre a közeli, távoli kollegáim között. De többen voltak a pragmatikusabbak. Majd, miután megtaláltam az igazi választ, az kifordított sarkaimból, világommal együtt. Azt hiszem, ez így pontosan fedi azt, ami történt. Megértettem, hogy a világ már kifordult önmagából, ebbe érkeztem már, én is kifordítottan. A visszáján élünk ennek a visszás világnak. És ami a legfontosabb, megértettem, hogy emberileg helyrehozhatatlan, az eredeti rendeltetését nem fogja elérni már soha. Innen csak kimenekülés lehetséges – ezt tette lehetővé az ember számára Isten Fia. De ez „csak” az örökkévalóság felől nézve érthető és hihető és megoldható. Oda meg csak az vágyik, aki odavaló. Oda meg csak az való, akit azzá tesz az, aki Örökkévaló. Egyszerű, mint a pofon. De az ember a visszás világban visszásan gondolkozik, hogyan is tudna másképp, és nem fogja fel azt, ami máshonnan való. Így hát éles különbség, válaszvonal van azok között, akik felfoghatják, és akik nem. A különbség onnan látható, hogy ők nem illenek ebbe a világba. Nem visszásak. Nem ragaszkodnak ehhez, mert nem visszásak. Nekik a jövő nem jövőtlen, mint ennek a világnak. Emiatt bolondoknak is nézik őket. Majd idegesítőnek, majd utálandónak, majd eltüntetendőknek. Mert nem állnak be a sorba, besorolhatatlanok. Nem katolikusok, nem reformátusok, nincs bélyegük, csak nevük: keresztyének. Ostoba, korlátolt, bolond keresztyének, akiknek az Isten Fia, annak szava a legfontosabb. Hogy Ő mit mond. A többi mellékes, másodlagos. A többi visszavonható, elévülő, romlandó, megfellebbezhető, ideiglenes. És amikor semmi sem áll már meg a lábán – felragyog majd az, aki két lábbal áll meg a hegyen. Ami meghasad alatta. És hozzá emelkednek azok, akik Tőle valók. Akik miatt kitolta türelmi idejét ennek a világnak, hogy ne vesszen el minden ember.

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr513768922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása