Persze, tudom, hogy nincs igazam, hogyan is lehetne, ugyebár...
2011. október 05. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Persze, tudom, hogy nincs igazam, hogyan is lehetne, ugyebár...


Le lehet szokni a Bibilia olvasásáról. Napokon át nem vettem kezembe, mert ami régen volt, már nem működik úgy, és ami van, az nem erről szól.

Mi is a helyzet? Állandóan butának érezni magam, meg annak is tartani magam, nagyon rossz. És a vitakozást  sem tudom szeretni, ha nincs építő szeretet mögötte. Állandóan azzal szembesülni, hogy én vagyok a tökéletlen, aki elrontotta a dolgokat, és minduntalan azon igyekezni, hogy kijavítsam, de az sem tökéletes - meddő próbálkozás.

És hányan vannak így! Még csak nem is veszik észre.

Azt látom a hagyományos egyházaknál, hogy ismerik ugyan az igét, nagyon is, az irodalmát is, mégis, távol tartják maguktól az Igét. Azaz nem teszik, amit mond. Csak azt teszik, ami nekik tetszik belőle. És azért, hogy élhessenek. Mert amikor valaki komolyan veszi, és Isten parancsolatai szerint rendezi be az életvitelét, az szembemegy minden emberi elgondolással, és megbotránkoztat.

Azt mondja az egyik, hogy azért nem beszél saját gyengeségeiről, hogy ne adjon támadási felületet. Akkor számára mit jelent: "valljátok meg egymásnak bűneiteket?" Mikor kezdetben találkoztam az Igazsággal, egyike ezeknek az volt, hogy micsoda képmutatás, amikor csak az egyszerű hívő "gyónja" meg bűneit a papnak, de a pap soha nem teszi meg ugyanezt az egyszerű hívő elött. Egyike a különbözőségeknek a vallásos és élő hitű gyülekezeti formáknak. Élő hitűnek azt nevezzük akik úgy fogadnak szót Istennek, mint egy jelenvaló élő személynek.

Zajlik a gyülekezetesdi, miközben nincs se egyetértés, se együtt-egyetlátás. Külön imádkoznak csoportok, egyik lenézve a másikat. Mialatt az ige azt parancsolja: tartsuk egymást különbnek magunknál. Ha tiszteletről van szól, szeretetről van szó, akkor hogy nem vesszük figyelembe, mit mond Isten Igéje?

Bűnvallás. Kinek? Ha csak Istennek, akkor lesöpröm az asztalomról a Jakab 5:16-ot. 

Egyikünk sem több a másiknál, Isten előtt. Hogyan lehetnék hűséges, ha az imaalkalmakat úgy szervezik, hogy egymást üssék? És még csak nem is akarnak megegyezni? Hogyan járjak valahova, ahol számba sem veszik az embert? Ha nincs egyes emberrel való törődés, elszélednek az atyafiak. És ez senkinek sem jó. Mert mindannyian felelősek vagyunk egymásért.

Ha Isten rendre int, akkor meg kellene ismerni Isten rendjét. Évekig a családom róvására mentem Istentiszteletekre. Ahol minduntalan arra buzdítottak, hogy hirdesd az evangéliumot, hozzad az embereket. De a család nem akart jönni. Ketté kellett volna szakadnom. És most a testvéreimmel kapcsolatban is így érzem. Ketté kellene szakadnom, hogy mindenhol ott legyek, ahol várnak. 

Hát ezért nem mentem sehova. Padtölteléknek, akinek semmit sem számít a vélekedése, meglátása. Hogy újból butának érezzem magam, tehetetlennek, lázítónak, csak mert merek gondolkodni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr133279401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2011.10.06. 10:06:24

Kedves Stephy!

Erős-fájdalmas-felrázó ez a Post nekem-többszöri elolvasás után. Engem megerősít abban a nézetben,hogy (Széchenyi után szabadon) az Egyház(ak) erős,nyitott,befogadó házicsoportok nélkül félkarú óriás(ok). Én sem szeretnék "padtöltelék" lenni. Visszaemlékezek olyan Istentiszteleti alkalmakra,amikor sem az énekek ("dicsőítés"), sem a lelkész elmélkedése nem tudott megragadni , (-na jó,ilyenkor azt kell mondani: csak és kizárólag bennem van a hiba!)
de az Istentisztelet végén egy olyan testvérrel tudtam komoly lelki beszélgetést folytatni,aki nem szokott "nyilvános,gyülekezeti szolgálat"ot végezni.

Mégsem mentem haza "üres kézzel". Azóta vágyom arra,és igyekszem,hogy én is hasonlóan tudjak szeretni,odafigyelni, (oda)hallgatni. >>"A beteg így válaszolt neki: "Uram, nincs emberem"<< (János 5:7)

stephy-alias:Nászta Katalin · http://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu 2011.10.06. 10:15:54

Kedves Testvérem!
Téged az Isten azért talált ki számomra, hogy egyrészt megörvendeztessen azzal, hogy van, akit érdekel, amit írok, gondolok, másrészt azért, hogy intsen arra, le ne szakadjak. Ezután a Post után épp olyan jellegű dolgokat olvastam, ami a testvéri segítségre buzdít. És magam is azon gondolkodtam, hogy hogyan segíthetek valakinek, aki testvérem, és ki az aki rászorul valamire. Így talán át lehet vészelni azokat a napokat, amik nem kedvesek...
Köszönöm, hogy figyelsz rám. És az Úr áldjon meg téged ezért a kommentedért.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2011.10.06. 10:36:07

@stephy-alias:Nászta Katalin:
Ha "csak" annyit értem el az Életben,hogy megismertem az Úr Jézus Krisztust,és szolgálhattam Neked,már nem éltem hiába!

Szeretem a Szeretet Közösség ("SzerKo") honlapját,-többször személyesen is voltam Istentiszteleteiken,-és rendszeresen olvasom a Fórumukat ( forum.szerko.com ) -időnként írok is a Fórumba. Itt találtam ezt a bölcsességet:

>>"Az Egyház, Krisztus teste emberekből áll, akik közösséget alkotnak. Az individualitás, az atomizálódás nem Isten akarata. Szükségünk van egymásra, de nem csak virtuálisan! A juhok közel vannak egymáshoz és a pásztorokhoz, különösen veszedelem idején! Ezért szeretettel kérünk Benneteket, ne hirdessétek a "gyülekezet feletti" gondolkodásmódot, ami nem összehozza Isten népét, hanem szétszóródásra bátorítja!

Inkább épüljetek be egy gyülekezetbe és vállaljátok az emberekkel való kapcsolódás terheit és áldásait. Vállaljátok "Isten népével való együtt nyomorgást" ahogy azt Mózes is tette, hogy ajándékaitok tisztán és legálisan működhessenek, igazi hasznot hozzanak Isten népének."<<- Folk Iván,zenész-lelkipásztor

stephy-alias:Nászta Katalin · http://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu 2011.10.06. 11:08:05

Pont ez volt az egyik írás, amit ma olvastam...
Köszönöm.
süti beállítások módosítása