Szőrmentén
2018. március 18. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Szőrmentén

mikor megszülettem, nem tudtam ki vagyok
később hallottam, magyar
nem jelentett nagy vásziszdászt
még egy nyelvet tanulhattam
sajnáltam is azokat, kik csak románul tudnak 
 
hamar kiderült, bajnak születtem
románnak kellett volna lennem
aztán, hogy ne bosszantsanak a boltban
repatriáltam magyar keblekre
ott meg rám sütötték, te román, te – 
 
de még otthon, ezt elfelejtettem
azt is, kicsit becsmérlőn,  te zsidó -
a szabad hazában már minden baj volt
szedett-vedett mondhatták volna
a mindent kifejező szót – 
 
miért nem tudtam megüzenni
valahonnan nagyapáméknak
ne jöjjetek fel északnak, nyugatnak
maradjatok délen, ott süt a nap
itt gyakran esik, fúj, még dörög is – 
 
legcifrább az a toll volt a kalapon
mikor székely zrikálta a magyart
akkor végképp betelt a pohár
kerestem volna egy másik őst
csak macedónt leltem, hóstáti kofát 
 
kutyánk csak vakkantott olykor
vakartatva velünk füle tövét
szőrmentén simult hozzánk
s még halálával sem zaklatott
Isten királyi ajándékaként

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr1213749240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása