IDEGENBE SZAKADT HONFITÁRSAIMNAK
2018. június 27. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

IDEGENBE SZAKADT HONFITÁRSAIMNAK

 nem.jpg 

 

arcomnak nincs pártos színe

az arcom emberi

nőnek születtem, Erdélybe

s kitántorogtam az anyaföldre

menekültem

menekítettem sorsunk elől a fiaim

balga voltam, belátom

pedig nem idegenbe szaladtam

itt más nyelvjárás szerint

szenvedtek a népek, megtanultam

beilleszkedni

elviselni idegen voltomat

mit ért volna nyakukba önteni

terhemet, amiről nem tehettek

mit érne most ujjal mutatni

azokra, akik nem ránk ügyeltek

új szelek fújtak

kikerültem abból

amibe be se kerültem

nem álltam sorba kenyeret kunyerálni

dolgozni akartam és tudtam mást is

mint amit tanultam

akkor?

ma új szelek fújnak

nem egyeseket, egész országokat

foglalnak maguknak puszta lábbal

csak idejönnek, akik jönnek

ők diktálnak

behódolás ezt elfogadni

aki meg elment innen

mert nem volt maradása

ne kiabáljon be egy másik világból

én nem mentem ki idegenbe

csak ide az enyéimhez

elfogadva már otthon

a közös ég s határ alatt

a románokat, kik testvéreink lettek

téged sem uszítalak

bocsáss meg bántóidnak

ne szíts háborút, mert távol vagy

és nem leszel mellettem, hogy fölemelhess

mert megsebesültem miattad

 

2018-06-27

Nászta Katalin

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr2114077599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása