FELELET
2019. január 30. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

FELELET

 

 

kszz.jpgK. Sz. Z. versére

1.

Tudom, nem engem keresel,
de rám találtál verseddel.
A csúcson, vagy a nagy mezőn,
járok előtted az erdőn.
Futok utánad.

Úgy elhúztál az utakon!
Lehagytad, kik az iramod
nem bírták, nem is értették
minek ez a nagy sietség.
Lelassultak.

Mindenségemből így látlak:
elől mész, vagy hátul caplatsz,
végül is mindig egyedül
bandukolsz s nagyon cefetül
érzed magad.

Ha fölnéznél a keresztfára,
hol nem vagyok, de írva van
mindaz ki voltam, ki VAGYOK,
S ki feltekint a rézkígyóra…
Megszabadulnál.

2.

Természeted a keresztségben
eltemetted, meghaltál velem.
S amikor feljöttél a vízből
(mert a tengert nem emlegetted)
új ember lettél, halhatatlan,
akin a vizek, tüzek, szelek
ki nem foghatnak, ki nem fognak.

Csak, aki soha nem hitt nekem,
aki még csak nem is kérdezett,
kinek soha semmi nem voltam,
akinek hiába papoltam –
az kárhozott már el, de végleg.
Bár még itt jár a föld felszínén,
kárhozatba már belekóstolt.

Szabadok vagytok. Azt tehettek,
amit akartok. Választhattok.
Hozzám jöhettek, elmehettek.
Én leszek, aki voltam, vagyok:
változhatatlan örök élet.
Tőletek függ: engem akartok,
vagy az Egészből kimaradtok.

Nászta Katalin

https://ujkafe.website/?p=81441#more-81441

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr8814597766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása