Térítő
2019. november 05. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Térítő

 

uszo_balna_vagyok-5.jpg 

nem kimosni kell a múltat

el kell ismerni a foltokat

megbocsátani magadnak is

felmentést csak kapni lehet

nem adhatsz

 

egy biztos - az egész csak vállvetve megy

föléjük emelni fejed?

szaladd körül - a föld kerek! 

 

öleld, akikre rátalálsz

bár pár centivel magasabb

 

ne bizonygasd Istent

add magad boldogan

s ha kés fut beléd öv alatt

örülj, hogy halhatsz

 

voltam gonosz – mondták - alávaló

éltem vissza – szóval vertek - voltam csaló

elárultam szívemet - kiütött

voltam konok hívő s veszendő

az üdvözültek közt bátor térítő

majd szájba vett  kiköpött kő

 

(nem téged szeretlek, ó ne gondold

hogy szerethetek - s ez a jó)

 

ma azt hallottam állhatatosság a tét

ezen áll vagy bukik az üdvösség

de nekem az Úr nagyon

tökéletesen egyszer halt meg a bitón

s támadt fel végérvényesen

megbocsátva mindent és teljesen

ki az, ki kétségbe vonja igazát

hogy egyszer kell halni itt s élni odaát

jaj lenne, ha tőlünk függne bármi

 

ergo: adott Egy ajándékot Mi Atyánk

vissza nem vonta tőlünk egyszülött Fiát

és eljött az örökkévalóság

 

örömöm csorbíthatatlan - bár nem hiszed

érted szól versem - soha ellened

s a kövek - amik lelkemre rakódtak

most lehengerednek - elhagynak

 

mert ismerem már a gyilkos vágyat

mint páriát - vérben rángatózva látna 

s enyém legyen az a vér – nem a másé

vergődésem örökké tartson – azt kérné

 

elutasítasz - ember - minden nap

derűsen nézed kínjaim - tőled származnak

gondold meg kinek kalapját viseled

arcodra kinek bélyegét ütteted

magadon - amíg még lehet - könyörülj

engedd ki görcsbe szorított kézfejed

préselt ajkaid nyisd meg - hadd fusson

félelmed - vereséged - bánatod

ne mások rossz sorsában gyönyörködj

engedj be -  szíveden kopogok, zörgök

nyisd meg - járjalak át - ölelhesselek

míg meg nem történik nem fejezhetem be -

pontot a végre soha nem mi teszünk

én csak kérhetlek - jöjjön meg –

egyszer s igazán - az eszünk

 

s hogy megírtam – elgondolkoztam afelett

mit tennék én - ha hallanám ezt a beszédet

módfelett nem engedelmeskednék e szónak

nekem ne  – de megteheted az Úrnak

 

2019-11-05

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr4615291390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása