Halleluja
2019. december 31. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Halleluja

nevtelen_5.png 

ha számvetést kell készítenem

egy év alatt elmúlt majd minden reményem

elhagyott valaki, akiről azt hittem jóbarátom

nélkülem nőtt az unokám, messziről néztem

s az oldalamon, megváltozott képpel

csüggtek a fáradt kapcsolatok

 

a költészet illanni kezdett verseimből

közízléshez igazodtam, együgyűsödtem

világot cseréltem

az ellenségre mosolyogtam

bent az árvámat betakartam

meg ne fázzon ebben a nagy huzatban

 

új barátaim születtek, kipróbáltak

lettek, engem is ki- meg felpróbáltak

magukról időnként levetettek -

egy év alatt bejártam kihagyott huszonévem

nem sokat vesztettem, velem se veszítettek

 

írhatnám - hogy kielégítsem a költészet

szomorú báját – szívemben megrendült ez-az

mégsem omlott össze bennem az igazság

hála Istenemnek

két fiam családot alapított

ketten maradtunk, egymásra szakosodtunk

s míg az új viszonyokat próbálgatjuk

amíg tehetjük magunkra vigyázunk

az öregség aszott formákba önt

száradnak rólunk a bőrök

ködlik szemünk előtt a látvány

jelentéktelenednek a nagy dolgok

az apróságok pedig fel -

 

írhatnám, hogy ez engem most sem érdekel

és így van – mit számít mi kerül az asztalra

amíg valami úgyis akad

 

s – érzed? – máris beindult a vers

táncolni kezd, ilyen a természete

mert tulajdonképpen azt akartam írni

ugyan a költészet ki akart lopózni

de a vers nem engedte meglógni

hajszálerekkel kötötte lelkek fogata elé

ügessen mögötte egy regimentnyi 

és dalolunk újra

míg csak a szusz ki nem fogy belőlünk

halleluja!

 

2019-12-31

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr7215377342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása