Orbán János Dénes: Kellett hozzá a nyelvtan is
2020. január 19. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Orbán János Dénes: Kellett hozzá a nyelvtan is

  ele_legyen_1.png

Egy régen lakatlan szobában:

egy költeményben körbeültem

önmagamat. Egy tükör is volt

-hát sokan voltam. Ültem a bűnben,

és zavartan varrtam a szárnyam,

valami skandináv szövetből,

mit kaptam épp az IKEÁ-ban.

 

Már nem is tudom: keltazöld,

vagy inkább kék volt, mint a holland

kerámián a gyarmati

idill, amíg csak föl nem robbant

a türelem. Túlzó hasonlat,

tudom, de ilyen most a lelkem,

elvégre éppen verset varrok

e szürreális anyanyelven.

 

Egy régen lakatlan szobában

megfésültem a kék szakállam.

Bartók is ott volt, a félhomályban,

s mellette száz pók, száz Kodály van.

A Megkésett melódiákban

barátnémnak levelet írtam,

félnapon át Berzsenyi voltam,

amíg a hajdan erős magyar

romlásnak indult a kortárs kínban.

 

Majd Sándorral az étteremben

megkóstoltunk többfajta rákot.

Posztolt is erről néhány szelfit,

ezerszámra gyűltek a lájkok.

Mióta forradalom sincsen,

unatkozik. Túl könnyű minden.

Megjelenik az IKEÁban,

és azt hiszik, hogy ő az Isten.

 

„Nem erre vágytál?” – kérdem én.

„Nem erre vágytam – mondja ő. –

Ágyból, párnából van elég,

ám szerelemre nincs idő.

Ha minden vélem szelfiző

olvasná bár egy versemet…”

Sándor hát elhallgat, legyint,

és Segesvárra visszamegy.

*

Egy régen lakatlan szobában

végül csak megvarrtam a szárnyam.

Kellett hozzá a nyelvtan is,

meg minden, amit kitaláltam.

Különös volt, hisz benne ültem,

magam körül, és sokan voltam,

mégsem tévedt el még az énem

a változó személyragokban.

 

Forrás: A Zalai Hírlap irodalmi-kulturális mellékletéből - 2020.01.18. 

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr5615416150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása