Nászta Katalin: Három vers
2020. március 01. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Nászta Katalin: Három vers

tevesztesek.png

A KÉP MUTATÁSA

 

tulajdonképp nem történt semmi

az időt húzták ki alóla

nem az a lényeg hova ment

a semmiben, ott a sehol-ba

 

képmutató vagyok – igaz

magamat tolom előtérbe

magamon kívül nincs mód

beférkőzni a közös létbe

 

miközben mégsem találtam

magamra közöttetek

megkerestem az apámat

aki azt mondták, megtervezett

 

őt csak így ismertem fel

hasonmásomat keresve

jeltelen sírokra leltem

békességes, szép temetőkben

 

csak a keresztek ágaskodtak

széttárt karjukkal nekem s az égnek

azonnal tudtam, ő ott van

ahova vágyom, amitől féltem

 

képemet mutatom most is

piszkát, világosan látszott

nincs víz a földön, mi lemossa

 

és értettem már a tisztaságot 

 

BECSAPOTTAK A HÓVIRÁGOK

 

idén minden gyorsabban történik

mátyásnap elmúlt

meg se ünnepelték

kihagy egy napot a hó

szökik egyet

nem, mint a hintaló

s máris

itt a friss március

tavasz van már

tél helyett is

becsapottak

a hóvirágok

be se takarta őket

a paplan-hó

kínjában kivirágzott

a kökörcsin

csak az ujjaink

fagynak le

mind gyorsabban

ebben a változó idejű

vírusos huzatban

és nem tudom megígérni

hogy idén is ott leszek

veled anyám

mert a kerítéseket

lezárják hamarosan

 

2020-02-29 

 

MA SZÜLETETT... 

 

minden féltett dolognál

jobban őrizd meg szívedet

mert abból indul ki

minden élet

 

meg ne keményítsd

a te szívedet

mint az elkeseredéskor

a pusztában

 

megöregedett

sokszor

elsírta magát

mások halálán

 

önmagát sajnálta

vagy azt a falat

hogy lerombolni már nem bírja

mi köztük emelkedett?

 

de a sírással a kemény szív

megrepedt

a hasadékon, ki-be tudott járni

aki megérkezett

 

2020-03-01

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr8415499266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása