Nászta Katalin: Még kérlek
2020. március 21. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Nászta Katalin: Még kérlek

kereszt1_1.png

kereszt3_1.png

kereszt2_1.png

egy próféta lelke szunnyad bennem

a prófétaság lelke, nem emberi

ezt kértem, ezt kaptam s azon töprengek

próféta úszta meg a hűtlenséget?

 

"látom, mit ők nem láttak, mert kapáltak

öltek öleltek, tették, ami kell

s ők látják azt, az anyagba leszálltak

mit én nem látok, ha vallani kell"*

 

sokáig hittem, aki öngyilkos

nem találkozhat Istennel

mert elveti magától, amit kapott

a kegyelmét, az életével

 

ezért nem mertem eldobni én

magamtól saját életemet

az Úrtól tartottam, megtorol

hogy nem volt végig kitartani merszem

 

tudom, semmi reménysége annak

ki csak ebben a létben forog

és nincs köze a léten túlihoz

tűr,  és ajkán nincs zokszó, panasz

 

kifolyik kezemből az idő vize

ámulok,  alázkodik lelkem

 egy kortynyi levegővel bírok

nincs többem, hogy el ne merüljek

 

ki vagyok, hogy Helyette haragudjak

vagy az időt tologassam

miért akarok hősnél hősebb lenni

mikor az egyet alig bírom magammal?

 

elég nekem az én keresztem

saját batyum, mit levesz majd az Úr

ha le nem vetem hátamról

mielőtt még odáig jutok

 

erre tanítsd az új megtérőt

hogy bírjon s tudjon kitartani

ehhez kérjetek erőt attól

ki ezt egyedül meg tudja adni!

 

különben hősi, tiszta lelke

belefolyik a világi harcba

bemocskolódik együtt lázadva

azokkal kiket sérelem ér mindig!

 

nem őrzi meg ruháját tisztán

ha belevegyül a világba

s háborúzik, mint ki kiegészít

Isten dolgát véve vállára

 

ki egyet mondott, vesd reám a terhed

ne elegyedj a pusztulásba

nem azért mentettelek onnan

nem azért hagytam, hogy feszítsenek fára!

 

mit törődsz azzal mit mond a világ

mért nem engem hallgatsz, fiam?

mindent előre kijelentettem

mindent idejében elmondtam

 

térjetek énhozzám kik megfáradtatok

és nálam enyhet, békélést kaptok

ez a világ rég elveszett, mit

bánjátok, mit bánjátok!

 

nem fájhat jobban szívetek

mint az enyém, mely érte meghasadt

mert nem engem hallgatott, beadta

derekát bukott csillagomnak

 

s áldozatom mivel kimentettem

semmibe vette s veszi még most is

nem lehettek nagyobbak nálam

nem tehettek nélkülem semmit!

 

türelmemből szólok még hozzád

kegyelmem vége felé halad

ne ess ki belőlem, kérlek

maradj velem, velem maradj!

 

*József Attila: A Dunánál

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr7415540388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása