Nászta Katalin: „mert addig élek én…”
2020. március 29. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Nászta Katalin: „mert addig élek én…”

ige.png  

csoda, hogy élek

csoda, hogy vagy

s ha így folytatom

nem lesz csoda

ha rám már nem hallgatsz

gyermek voltam

mikor először hallottam

micsoda csoda

azóta is ezen töprengek

hogy lehet a csoda

micsoda

hogy most hetven felé

megértsem

bizony a csodának

micsoda a mellékzöngéje

összefüggenek ketten

mint rossz barátok

kik egyek voltak

de kettéváltak

a csodák atyjától a micsoda

megirigyelte az egészet

felezni akart

vagy elvenni mindet

de nem tehette

hát odabiggyesztette

elé a kérdőjelet

így kerek az egész

történet

„csak azért jöttetek

mert csodákat kerestetek”

s én elhűlök

a harmadik évezredben

hogy ama igazság

ami a magyarban három

milyen nagyszerű

milyen banális

ahogy visszakanyarodik

az eredeti csodához

 

ilyen diót ki tudna

fabrikálni?

 

*Radnóti Miklós: Tétova óda

 

2020-03-29

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr6115568200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása