Nászta Katalin: kicsi dolgok, amikor körbeérnek
2020. április 06. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Nászta Katalin: kicsi dolgok, amikor körbeérnek

 91491909_834462020386366_4272545131468423168_n.jpg

felértékelődnek a kicsi dolgok

telefonon mondtam a Kányádi verset

s miközben falatozott az unokám

engem hallgatott figyelmesen

szárnyaim nőttek a hirtelen boldogságtól

a szomorúságok virágba borultak

*

derűsen nézek a holnap elé

új meséket hozok a könyvtárból

Kristófnak, ki beszél majd szépen

sok szóval megismerkedik

lóval, papagájjal, kecskével!

*

amikor körbeérnek a dolgok, be is érnek

megírja a költő a versét még egyszer

mintha először jutna eszébe

*

mikor megszülettem: tavasz volt

jutott eszembe, ahogy a naptárra néztem

s láttam: áprilist mutat, hatot!

*

amikor a napot megláttam

akkor is tavasz volt

*

nem megyek még el a végtelenbe!

titkárnőt kell fogadnom, vagy hatot

hogy mindazt, amit eddig leírtam

a gépbe pötyögje

*

de ott kell állnom a háta mögött

mert kiolvasni az égvilágon

senki rajtam kívül nem tudja

*

tudniillik apám írását utánozva

megtanultam írni „doktorul”

így gyűjtöttem meg a bajom

*

vénkoromra olvashatatlan

lettem - apátlanul - nagyon

 

2020 – április - 6

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr3215595984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása