Nászta Katalin: Mikor elkezdtem verset írni
2020. december 15. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Nászta Katalin: Mikor elkezdtem verset írni

 

 

A verset tiszteltem magamban

mi kiömlött a papírra

Nem mertem utána hozzányúlni

Csak álltam fölötte, ámulva

 

Később a vers kiömölve

arcom kezdte nézni – belőlem

akarta kiolvasni, ő mi nekem

 

Majd megunva ezt a játékot

kifordította szemét, messze látott

szemlélni kezdte, amibe belezuhant

a világot

 

De a világ nem volt oly kegyes, mint én

arcába tépett, mögé nézett

ruháját fitymálta, járását, nézését

 

Ekkor a vers, mert érzékeny volt

figyelni kezdett, jobbra-balra forgott

felmérte a terepet, ahol landolt

 

Hosszan csodálkozott azon, amit látott

magát olvasta ki minden szempárból

hirtelen össze is zavarodott

mintha megsokszorozódott volna

olyan sokban és olyan soknak látszott

 

Eltelt egy emberöltő s rájött

nincs egyedül ámuló bánatával

tucatjával vannak, mint ő, olyanok

 

De már mit tehetett volna

visszamenni az időben nem tudott

előrenézett, rótta köreit tovább az úton

 

A vers tragédiája egyszeri volt

ha már kicsúszott a költő száján

s formába öntve vagy formátlanul

hömpölygött a világ utcáin

semmin sem csodálkozva, mit sem várva

beteljesült minden nap ugyanúgy

 

2020-12-15

  

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr4416341328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása