Nászta Katalin: B. Tomos Hajnal versének felolvasása előtt
2021. május 24. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Nászta Katalin: B. Tomos Hajnal versének felolvasása előtt

 

 /Az adás 2. percétől kezdődik/

--------

nem, nem akarom, nem tetszik

soha nem beszéltem halottakkal

sem hozzájuk

még hitetlen koromban sem

ráadásul anyám még él

hogyan élném át ezt a verset

ilyen pimasz hangot sem engedtem

magamnak meg vele

mikor már észnél voltam felnőttként

most meg hogyan tennék ilyet

ennek a versnek a hangja

nem szomorú, nem bús

de bizonysága sincs sok a mennyben

csak felelőtlen reménykedése

amivel tele a hócipő s a padlás

mit is érne beszélni azzal, akivel

nem lehet, nem szabad

rossz álom és rossz ómen lenne

nekem ilyet tennem, mikor

az én anyukám él, még él

és tudom, hogyan juthat oda

ahova magától senki sem juthat

 

régebb persze, az ember eljátszotta

amit odaadtak, ez volt a dolga

de most szabad vagyok

ahogy elkezdtem olvasni

azonnal kis pimasz felhangok

másztak elő belőlem, ezt

csikarta ki a vers, ami nem az enyém

sose lenne, így nem, nem így

és nem azután, hogy elmenne

ha írok is, neki írok vagy róla

neki, ha él, róla, ha már nem tudja

miben élek nélküle

nincs rendjén ez így, letudni

elmulasztott beszélgetéseinket

önbecsapó módra

hogy hallasz engem, anyu

s én tudom ezt

Saul egyszer volt olyan pimasz

hogy ellenszegült Istennek

s a sírból előidéztette

a halott prófétát, hogy mondjon

jövőt neki – rá is fázott jól

az lett a veszte – hiszen Isten

régen megmondta, ne tudakozz

a halottól – az élőt kérdezd

s engem, aki élek, én válaszolok

ne tagadj meg hitetlenséggel

hogy halottól kérdezel

most ráadásul csak játszol a szavakkal

amiket álmodtál magadnak róla –

 

hát akkor játéknak fogom fel

és beadom a derekam

elmondom neked anyák napjára

ezt a verset B.T. Hajnal

 

 *

https://ujkafe.website/?p=95996#more-95996

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr3016570150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása