Ahogy én emlékszem rád, Csergőffy Laci
2021. december 04. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Ahogy én emlékszem rád, Csergőffy Laci

 

 

nega01-020.jpg

Ileana Vulpescu - Férjhez adom az anyámat című előadásból, Csergőffy Lászlóval

nem tudom meddig lehetsz földközelben

miután vetted a kalapod, itt hagyva mindent

de nekem első partnerem voltál színpadon

mikor megérkeztem Sepsiszentgyörgyre

még nem tudtam mi fán terem a színház

és hányszor volt még alkalmunk

együtt játszani azon a kopott, recsegő deszkán

Te voltál az első szerelem a Három nemzedékből

a kérőm, kihez nem adott Dukász

a szeretőm az Elveszett levélből, elvarázsoltalak

Tündérkirály, Szent Iván éjszakáján

szolgatársad voltam Moliere Fösvényében

s hány silány darabban kínlódtunk együtt

e nyomorultul rövid színpadi létben

te voltál egyike a Tizenkét dühösnek

és katona, mikor New Haven-t „bombáztátok”

és még mennyi, de mennyi nélkülem

mikor határ választotta el pályáinkat

hazudik, aki tagadja, mi mindent jelent

a játék partnerével a színpadi térben

mi más lehetett, mint menekülés

az elől, mit megélni kényszerültünk

összeforrtunk szerepeinkkel

a mesében

szabadok lehettünk és szabadok is voltunk

Tündérkirály és Tipatescu

míg élek nem felejtelek

Isten veled jó partnerem, játékos lélek

 

 *

 

ha_nem_megy_maskent_a_meggyozes.jpg

Tipatescu, Zoe - az Elveszett levél-ben - Csergőffy László, Nászta Katalin

CSERGŐFFY LÁSZLÓ, színművész 

1944, augusztus 22 – 2021, december 2

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr3316773736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása