SZÍNHÁZI
2022. december 08. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

SZÍNHÁZI

 

 

ő most nem ő

ő most a másik

kihelyezte magát

kiüresítette

ez most a hüvelye

      no de hol van akkor

      ő, ha a másik

      költözött belé most?

kívülről figyeli

amit cselekszik

      úgy, hogy benne van

      hüvelyében?

úgy, ő meg

oldalról nézi

mint bíró a meccsen

ki mit szabálytalankodik

merre gurul a labda

ki rúgja a gólt

s melyik kapuba

      várj, nem értem

      akkor a kapuk

      mit ábrázolnak?

ez csak hasonlat

ábrázoltam, mi zajlik

esetleg, a lényeg

hogy ő kívül van

onnan nézi, ami bent

vagy aki, akit beengedett

      meghasonlott egy állapot

ez az, hasonlott

ezt kerestem analógiámul

mikor magamon

kívül vagyok

            s már írja is a vers

            magát magától

            csak lökésre várt

            amit megkapott

            ahogy a labda is

            akkor gurul

            s elsül, mint a vicc

            mikor célba rúgják

            és nem védi senki a kaput

      szóval akkor most

      ő bent, te kint

      s mikor lesz csere?

ha a bíró fúj

s a kapitány kivon

      de nem téged, őt

őt bizony, engem

meg újra pályára enged

      de ki döntött az első

      felállásról ?

csakis a kapitány

te kis bolond

      értem …

az jó, legalább nem kell

szádba rágnom

hogy akik messzebbről

néznek, nekik is

a tantusz leessen …

 

(nk)

 

2022-12-08

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr4917997296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása