STEPHY - reggeli vers
2023. február 13. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

STEPHY - reggeli vers

 azért mindig azt remélem,

Isten mindent lát és ért

kiment majd mikor vádolnak

ezért azért mindenért

ő ismeri a rugókat

ő olvas majd fejemre

ő meg irgalmasság atyja

nem bánt semmi esetre

fia erre garancia

akit mindig imádok

akkor is, ha néma szóval

magamban rimánkodok

drága Isten drága lélek

szidjon bárki, te megérted

s ha te nem haragszol, én

hogy is haragudhatnék

 

e vers az előbbi vége

amit mindjárt leírok

értse az is ki nem érthet

olyan távoli vagyok

 

és ím

 

én minden komolyan vettem

s nem magam mentegetem

évekig hittem a felnőttekben

könyvekben, versben, szerelemben

majd mikor csoda lettem

magamba bújtam menten

amíg rá nem döbbentem

egyedül maradsz így, szentem

hogy Isten fent van a hegyen

mindent lát, nincs rejtekhelyem

hogy oktatóim szeretnek

hogy rendesnek kell lennem

s ha kérnek, magam odatennem

és rendet is kell tennem

 

mikor magamba bújtam

és majdnem belém zúgtam

a torna kisegített

a szerek levetettek

korlát, gerenda ledobott

a bak fölött is átugortam

fejest a szőnyegen landoltam

kezem nem tettem rá a lóra

elfelejtettem, az agy kihagyott

fejre esett azóta vagyok

 

mindezt meg azért írtam

nevess velem vagy sírj, ha bírhatsz

ne vess meg, hogy őszinte lettem

azt hittem – bután – már tudom

a gyermek hallgat a jóra

tanul, ha kell, szavam fogadja

nem esik nekem az anyós, az utca

(az utcát csak a rím kedvéért írom)

azt is hittem bután, már biztos

azt tehetek, amit akarok

ha minden másnak eleget tettem

-lehet azért, mert fejemre estem-

én másokat mindig nevettettem

siratni magamat sem tudtam

csak most, hogy megöregedtem

enged testem a szorításból

amivel fegyelmeztem

 

azt tanultam igazat mondjak

ne hazudjak, ne ábrándozzak

az első kettőnek eleget tettem

de a harmadiknak engedtem

olyan szép gyermekeim lettek

kár, hogy nem bíznak bennem

gyanakodva méregetnek

lábujjhegyen állok előttük

vigyázva, meg ne bántsam őket

valamivel, mit nem sejthetek

kialakult, bevallom, bennem

ösztönös a védekező reflex

összeszorult gyomorral megyek

látogatóba, ha beengednek

 

már nem tudom mitől is félek

kinevetnek régóta, tényleg

s úgy hagyom itt ezt a világot

hogy rábírni jóra nem tudtam őket

nem is tudom, mi voltam, anyjuk

vagy mostoha hozzájuk

mi történt velem harminc fölött

nem találkoztunk, nem együtt laktunk?

negyven-hatvan közt biztosan

már repülő szőnyegen voltunk

 

ha sajnálok valamit, az ez

úgy éltünk végig egymás mellett

hogy drákói szigorral őrködött

fölöttünk szigorú apai szem

a férji szem, anyósi szem

s még maga az Isten sem

segített úgy, hogy lökött volna

kicsit rajtunk, s kerültünk volna

egymáshoz közelebb

pont ő volt, aki elválasztott

mi nekem kellett, nekik nem

s nem tudtam odaadni

amit kezembe helyezett

letörték ahogy hazaértem nyomban

imádkoztam évekig, de mintha

Isten sem, nem figyelt oda

vagy várt és vár azóta is

tán, hogy jobb belátásra jussunk

s éljünk, mert elég, azzal, ami van

s tényleg, hát nem?

 

mégis folyton lezárnám a dolgot

fejemre nőnek, ha be nem fejezem

 

2023-02-13

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr3218048646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása