Egészen felüdültem!
2011. január 30. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Egészen felüdültem!

" 21. És könyörge Izsák az Úrnak az ő feleségéért, mivelhogy magtalan vala, és az Úr meghallgatá őt: és teherbe esék Rebeka, az ő felesége. 22. Tusakodnak vala pedig a fiak az ő méhében. Akkor monda: Ha így van, miért vagyok én így? Elméne azért, hogy megkérdezze az Urat. 23. És monda az Úr őnéki: Két nemzetség van a te méhedben; és két nép válik ki a te belsődből, egyik nép a másik népnél erősebb lesz, és a nagyobbik szolgál a kisebbiknek." 1 Mózes 25:21-23

"6. Nem lehet pedig, hogy meghiúsult legyen az Isten beszéde. Mert nem mindnyájan izráeliták azok, kik Izráeltől valók; 7. Sem nem mindnyájan fiak, kik az Ábrahám magvából valók; hanem: Izsákban neveztetik néked a te magod. 8. Azaz, nem a testnek fiai az Isten fiai; hanem az ígéret fiait tekinti magul. 9. Mert ígéretnek beszéde ez: Ez idő tájban eljövök, és Sárának fia lesz. 10. Nemcsak pedig, hanem Rebeka is, ki egytől fogant méhében, Izsáktól a mi atyánktól: 11. Mert mikor még meg sem születtek, sem semmi jót vagy gonoszt nem cselekedtek, hogy az Istennek kiválasztás szerint való végzése megmaradjon, nem cselekedetekből, hanem az elhívótól, 12. Megmondatott néki, hogy: A nagyobbik szolgál a kisebbiknek. 13. Miképen meg van írva: Jákóbot szerettem, Ézsaut pedig gyűlöltem. 14. Mit mondunk tehát: Vajjon nem igazságtalanság-é ez az Istentől? Távol legyen! 15. Mert Mózesnek ezt mondja: Könyörülök azon, a kin könyörülök, és kegyelmezek annak, a kinek kegyelmezek. 16. Annakokáért tehát nem azé, a ki akarja, sem nem azé, a ki fut, hanem a könyörülő Istené. " Róma 9:6-16

És még két idézet:

"4. Felettébb örültem, hogy olyanokat találtam gyermekeid között, a kik igazságban járnak, a mint parancsolatot vettünk az Atyától. " 2.János 4.

"16. Mert mit tudod, te asszony, ha megmentheted-e a férjedet; vagy mit tudod, te férfiú, ha megmentheted-e a feleségedet? " 1 Korinthus 7:16

Csak azok megnyugtatása végett, akik megijedtek volna a mai tanítástól, ami dörgedelmesen fenyegetőnek akart mutatkozni: Az, hogy megtér valaki - Isten kegyelméből van. Én nem tehetek érte semmit. Hirdetem, bizonyságot teszek, imádkozom, de a döntés nem az én kezemben van!

Engem is az erősít meg, hogy maga az Úr választott ki magának, és nem az én érdemeimre való tekintettel, ahogyan Jákobot sem, hanem egyszerűen így döntött! Örömében, kegyelmében részesülhettem!

Még az is Isten kegyelméből van, hogy ha valaki érdeklődik az Úr iránt. Mert hogy Ő az, aki vonzza, az Atya, magához, a Fiához az embereket. És az ember dönt. Dönthet így is, úgy is.

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr942626024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása