Ma
2011. december 15. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Ma

Németh Sándorral álmodtam. Nagy bajban volt. Leégett a háza, elúszott minden vagyona s még hivatalos problémái is voltak. Hozzám is fordult segítségért.

Reggel eszembe jutott, mennyit mondogatta, hogy nagy ébredés jön, nagy csodák, stb - és közben igaz, hogy a gyülekezete hivatalosan elismert egyház lett, és megtesznek mindent szóban, közleményben, hogy a keresztény kisegyházak is hivatalos egyházi minősítést kapjanak, de a prédikációiban, főként vidéken sokat beszéltek ezek ellen. Rengeteg istentisztelet szólt a hűségről. Mi ezt annyira komolyan vettük annak idején, hogy emiatt szenvedtünk a világ leszektázó minősítésétől.

Imádkoztam. Nem sokat. Isten úgyis tudja, látja minden botladozásom, tévelygésem. Tudja mi az, amit magamtól s mi az, amit a tanítások hatására követtem el.

De ma, s már tegnap, autóvezetés közben azon gondolkoztam, hogy ha Istennek minden igéje igaz, márpedig az, akkor az is igaz, hogy ha én hiszek üdvözül a házam népe is. Lehet hogy nem látom meg ezzel a testi szememmel, de Isten, ahogy Noéért még nyolc lelket megtartott, úgy az én házam népét is. És ide tartozik minden rokonom. Hiszen annyit imádkoztam értük. És nem csak én. Isten pedig meghallgatja az imádkozókat, főként akkor, ha nem saját gerjedelmeikre kérik tőle a dolgokat. Úgyhogy, HALLELUJAH! Üdvözül a házam népe! És igen, az Úr a világban élő emberekért jött. Mindenkiért. A bűnt eltörölte. Nincs már hatalma az emberek fölött. És az örömhír az, hogy ebbe bele lehet állni. Ehhez van szükség hitre. Ehhez van szükség az Igére. Ehhez kell a prédikátor. Ehhez az elküldetés. A felhatalmazás. És ez nekem megvan.

Tehát nincs mitől félnem. Ahogy az Ige mondja: Légy bátor és erős. Ne félj, hanem higgy. Hit által a világot le lehet győzni.

És igen: az Úr Jézus szavait nagyon pontosan kell hinni, értelmezve azt. Mert az is a tanítványa lehet, akiről én nem tudom, hogy az. Az a parancsa, hogy: "Új parancsolatot adok néktek, hogy egymást szeressétek; amiként én szerettelek titeket, úgy szeressétek ti is egymást. Erről ismeri meg mindenki, hogy az én tanítványaim vagytok, ha egymást szeretni fogjátok." János 13:34-35 - az evangélizálás sikeréért szól elsősorban.

A tanítványok lehetnek gyöngék is, erősek is. Be kell fogadni őket. A gyöngéket bátorítani kell, de ha akkor is gyöngék maradnak, attól még szeretnünk kell őket. Nem egyformák az útjaink. Nem egyformák a próbáink. De ugyanoda megyünk, ugyanoda tartozunk.

A kitartásra, állhatatosságra való buzdítás a legfontosabb, hogy hitben várjuk Urunk visszajövetelét. Hogy közben nem gyógyultunk meg, vagy nem tért meg, akiért imádkoztunk, nem veheti el a hitünket az Úr ígéreteiben. Hiszen akkor Pál és az összes apostol is mondhatta volna, csalódtunk benned ,Uram. De nem ezt mondták. És így jutott el hozzánk is az örömhír.

Sok mindent láttunk már beteljesedni Isten ígéreteiből. És meg fogjuk látni minden ígéretét beteljesedni, ha nem is ezekkel a földi szemeinkkel. Hanem a mennyből.

Kitartás. Ez a legfontosabb.

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr623465014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2011.12.15. 11:31:19

"Az a parancsa, hogy: "Új parancsolatot adok néktek, hogy egymást szeressétek; amiként én szerettelek titeket, úgy szeressétek ti is egymást. Erről ismeri meg mindenki, hogy az én tanítványaim vagytok, ha egymást szeretni fogjátok." János 13:34-35 - az evangélizálás sikeréért szól elsősorban."

Tehát te nem azért szereted a saját testvéreidet, akik veled együtt hisznek Istenben és Istentől születtek, mert tényleg szereted őket, mert a testvéreid, hanem "az evangélizálás sikeréért"?
Erről a "sikerevangélizálás" jut eszembe. Azok a hívők, akik a saját tesvtéreikkel nem nagyon törődnek, hogy minél többet "evangélizálhassanak".

stephy-alias:Nászta Katalin · http://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu 2011.12.15. 11:42:31

Nem azért szeretem őket, hogy.Hanem ha hittel befogadom az Úr szavát, és szeretem a testvéremet, akkor a világ látni fogja, kinek a tanítványai vagyunk. A Szereteté.
És ennek az a következménye, hogy az emberek megismerik Isten szeretetét...
Nem kell kötekedni.
Azt, hogy tényleg szeretem őket,sok minden bizonyítja.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2011.12.15. 16:37:25

De hát te írtad: "az evangélizálás sikeréért szól elsősorban"

Én nem kötözködök.

stephy-alias:Nászta Katalin · http://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu 2011.12.15. 16:51:50

Én azt hiszem, hogy az Úr azért adta ezt a parancsot, hogy minél több ember megismerje az Ő szeretetét. Ez az Ő célja.
Hogy nem érthető?
süti beállítások módosítása