Kinek kell megszomorodni?
2021. május 04. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Kinek kell megszomorodni?

 

2021-05-04

-

Ki vagyok én, hogy azt hiszem

fontos, amit írok, mondok, festek

ha azt nem olvassák ennyien

aki őket, engem is megteremtett

akinek szava örök, aki él

aki nem bánkódik

akinek szíve itt dobog

az enyémben is

lüktet örökké

kinek a lelke-szelleme megszomorodni képes

amitől Isten őrizzen

meg nem bánthatjuk soha őt, semmiképpen

 

Pedig de hányszor sikerült

mikor testvérek szétszakadtak

elfutottunk egymás mellől

agyas-agyatlan kívánságaink

messzire szalajtottak

csak egy kicsit léptünk félre

engedtünk egy kis csábításnak

mit a világ nyújtott felénk

drága csillagai Isten Fiának

 

Hát mondhatod, hogy megismerted

ha megtörtént ez veled is?

nem csak bebeszélt tudás tömte ki fejed?

Nem volt a randevú személyes, a szíved

nem nyitottad meg soha előtte – ha ez megeshetett

 

Vannak titkok, mik rejtve maradnak

kinek volt csalfa mindig a szíve

ki volt s maradt álnok ebadta

megátalkodott, személytelen gyermek

s már annak sem nevezhető

csak belemártózott a vízbe

nem gondolván túl sokat erről

kicsit vizes lett tőle a bőre

 

Édes Atyánk, ki vagy a Mennyben

könyörülj népeden s rajtam mostan!

Adj magadból új kezdetet

térhessünk mind Hozzád vissza nyomban!

Kiszáradt nyelvvel, unott szívvel, tátogó szájjal énekelve

koppan a földön, fák törzsébe botlik az ének

nem lobban fel az égre!

Szaggassátok meg szíveitek

bánjátok sírással is meg

elpártolástok –

remegjen meg az alvilág összes szelleme

félelmében tőletek

Ti meg boruljatok Eléje most

hogy fölemelhessen

 

Mert mit is tettem?

Mikor böjtölt a világ – ettem.

És gyászoltam, mikor vígadott.

Nem voltam részes örömében.

Nem vonzott, kedvet sem csiholt hozzá bennem.

Láttam a végét, a kiábrándult másnapot.

A rózsaszín ködből kiviláglott a józanság, a valódi kép:

üres ábrákkal töltötte meg az éjszakákat.

És láttam, amit mindenki lát másnap –

a világ fantazmagóriákkal etetett.

Reggel okádéka ott volt a küszöbön,

átlépni is undorító volt – 

kimosakodni abból már nem is lehetett.

és lesznek az utolsó időben az emberek

még hallszik az apostol hangja – Isten üzenete

Térjetek meg!

-

2021-05-04

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr7116521662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása