Versike
2021. december 12. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Versike

 266034530_492080208765546_2574225143907440495_n.jpg

tudod, Uram, hogy van ez

írtam ezeket a verseket

ritmusra szedték lábukat

ugyanarra minden reggel

mondták „monoton konokon”

ugyanazon a kongó hangon

hogy égi jelre se fordulok

ijesztgethetnek angyalok

emberbőrbe bújt rémesek

sorba állnak a krémesek

az asztalon a tepsi mellett

egybe engem is befektetnek

és prófétai énemen innen

csodálkoznak énekemen

de azon túl a lepel lehull

csórén állok szemsugaradban

látszani fog, ami vakul

rohant bele az éjszakába

 

a lap balján kezdem a verset

mielőtt jobbra elsietek

és elmotyogom bánatom

én nem tudtam, hogy idevon

felfoghatatlan jóindulatod

hogy reméljek még egy kicsit

a vég előtt mi hátra van

s a vágy míg nem bicsaklik ki

hogy hullanék már karjaidba

magam után itt rendet hagyva

mert nem szeretnék másnak munkát

nehezet, sem piszkos ruhát

felejteni a mosógépben

ne válogassák szemetem, szégyen

volna rendetlen hagyni itt

hűlt helyemet, e valamit

 

leállt a ritmus, kihagyott

tovaszáll, elrepül velem

s már onnan fentről figyelem

a sok betűt mit itt feledtem

mert lusta voltam rendszerezni

egyetlen könyvbe összeírni

s ráborul a sok betű

enyéimre, nehéz terü

 

most megfordítom a lapot

’sz felfordítva látnak majd engem

 

Lakhegy, kétezerhuszonegy

december nyolc, öt huszonkilenc

 

*

https://ujkafe.website/?p=98927#more-98927

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr4216781296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása