É n e k    e g y s z u s z r a
2022. február 05. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

É n e k    e g y s z u s z r a

eloszelek-munka.jpg 

 (reflexió egy hírre)
 
van akit a bosszú éltet
van akit a fájdalom
hazudnék, ha azt mondanám
nincs önsajnálatom
(mert azért, amit én szenvedtem
és ahogy, az nem mérhető
ahhoz, amit a másik kellett
útközben elszenvedjen
ugye érthető…)
 
mégis, eljön a pillanat
mikor lerogysz a fa tövében
legyen az kereszt vagy bot
de égre mutat a felső vége
 
mert nem lehet, hogy nem igaz
amit Péternek mondott volt
mikor az megkérdezte Tőle
Uram, és vele mint lészen?
és Jánosra gondolt
 
az Úr pedig felelt: ha akarom
hogy ő megmaradjon,
mi gondod ezzel?
Te kövess engem 
ez válaszom
 
tény, hogy minden igazságát
akkor és úgy osztja meg veled
amikor kis szálka vagy kavics
kerül a gépezetbe
s rávilágít neked arra
mennyire alkalmatlan vagy
- alkalmasságod is tőle 
 
bevallom, olvasva cikked
bevillant nekem is a kép
mennyire igazságtalan 
hogy engem szenvedni hagy
s ilyképp…
 
már  megtértem  dolgaimból
imádkoztam mindenkiért
- de  türelme nem enyém 
nem sújt le keményen 
még felemelve tartja kezét
 
boldogan elszégyenültem
hogy testben élek még 
 
összes rossz indulatom
majd akkor hull le rólam
amikor innen elragad
és testem nélkül látom meg őt
ki bűneim  elhordozta 
 
minden földi indulat  itt marad
nem  érdem a feljutás hozzá a mennybe
oda csak kegyelme visz
de visz, hisz megígérte
 
semmit nem érdemelhetsz
jutalmad is ő adja 
s ha úgy képzelted, hogy  plecsnit
ott mások kárára hordhatsz
nagyot tévedsz, annál is nagyobbat
 
sóhajjal vetem le magamról
az önként felvett terhet
nincs hatalmamban megszentülni
megfeszülve sem sikerülne
 
állok hát, bárány a mezőn
és várom a pásztori pálcát
merre terel,  mily legelőt mutat
 
halleluja – némán üzeni
megkönnyebbült lélegzetvételem
nincs más, mi megtérésre hív
csak jósága, csak türelme
 
2022-02-05

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr2217203538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása