Vallomások ideje
2022. augusztus 10. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Vallomások ideje

 

fejfa1.jpg

 

bevallom, mindig azt akartam

hogy a lényegről szóljanak a dolgok

de hogy kinek mi a lényeges, nem tudtam

azt sem, a lényegtelen milyen sok

mert minden arra törekszik

és legtöbbször nagy sikerrel

hogy elkenje a dolgok velejét

ezerrel hajt rá és bírja

szuflával is meg lélegzettel

 

ezért sem használtam túl sok szót 

ha mégis, csak azért volt, hogy a lényeget

pontosabban körülírjam

a szavak segítettek abban, hogy utánamenjek

folyton elcsángáló figyelmeteknek

 

(de azt utáltam s máig utálom, mikor a szavakat csak arra használod, hogy mások figyelmét leláncold, s magad fitogtasd, költőnek csúfolt barátom)

 

Pilinszky is ezért tetszett meg

úgy ragadta meg szíved, hogy értelmed kötötte magához

sorai közt bújtatta meg mondandóját

elérve, hogy örülj, mikor felfedezed titkát

nagyvonalú volt, nem szállt két lábbal olvasóiba

nem öntötte nyakon őket a tudnivalókkal

ráért, mintha -

ezért is gondoltam sokáig, hogy nem ismeri a lényeget

igazán

hiszen aki tudja, az minden pillanatát

csak erre áldozza, lásd az apostolokat

 

na de a világ apostolai más nyelven fűzik fel a világot

és akasztják ki a világmindenség szárítókötelein 

a huzatba

 

az én Uram, akiből egy van

segít nekem, hogy ne térjek el

visszakanyarít az ösvényre

mi egyedüli, egyemberes

most se csak erről akartam írni neked, szomorú társam

ez istentelenül szomorú világban

de erre visz, vezet a tollam

a szavak erre kanyarodnak

s visznek magukkal engem is

aki már nem magamé vagyok

de Istené

- kellett ehhez a döntés anno -

 

harminchárom éve látom

ez a világ mennyire halandó

mára még jobban látszik

lefoszlik róla minden festék

lecsorog szeméről a smink

legörbül szája mikor orrából a füst elindul

s tekintetéből lángok lövellnek

 

egy marad meg mindvégig bennem

az a kis csomó, minduntalan

összeszorul gyomromban remegve

drága szülötteim s gyermekeik

jöjjenek majd velem oda

ahol már nem kell türelmet gyakorolni

ott minden rendben, minden rendben

minden rendben

 

2022-08-10

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr317904839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása