Mai jegyzetem
2022. április 22. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

Mai jegyzetem

mindennél jobban szeretem ezen a világon a gondolataimat 

velük eljuthatok mindenhova, ahová a test nem enged 

létezésem értelmét adják 

ezért is bűvöltek el mindig a szellem emberei 

később azt olvastam, hogy tévedésben vagyunk, ami a szellem meghatározását illeti, mert annak székhelye a bensőnk legmélye, valahol gyomortájékon leledzik, és nem az értelmet jelenti igazából, hanem az ösztön, a megérzések, a lélek rejtett világát 

és ez magasabb rendű az ember gondolatainál 

mikor a bibliában megtaláltam az ejtsétek foglyul a ti gondolataitokat, meg a megbüntetem a ti gondolataitokat részmondatokat, felfogtam, hogy a gondolatok csak képződményei valaminek, ami nagyobb az embernél, ami felett nincs uralma, de bennünk van 

ösztönlény – ez az állatiasult emberre illő kifejezés igazi kultúrembert nem vonzhat 

de a biblia szavai, igéi, mondatai erre buzdítottak, noszogattak, parancsoltak, hogy hagyjak fel minden addig hitt ú.n. értelmes cselekedettel és vizsgáljam meg azt az ige fényében, amit a Szellem fog megvilágítani bennem – ha átadtam magam, tudatosan, hittel Istennek 

Isten az igét jelentette számomra és valami homályos, megmagyarázhatatlan tisztaságot, elkülönítettséget, szentséget, amit addig nem ismertem 

rájöttem, hogy a tudásalapú gondolkodás és az igén alapuló hit gyökeres ellentétben állnak egymással, egyik földi gyökerezésű, a másik fenti, égi, aminek nem gyökerei vannak, hanem eredete, amit kikutatni lehetetlen, csak hinni lehet – és hogy ez mindennél több, mint amit addig ismertem 

boldogtalanságom oka épp az, hogy az ellenkező póluson kerestem, mint ahol van 

nem messze van, nem távol, nem lent, nem fent, hanem belül és közel, csak egészen másképp, mint addig gondoltam 

ez beszűkülésnek hat és látszik a külvilág szemében, holott mind magunkban éljük meg létünket, belül, amihez a „kint”-nek nem túl sok köze van – igazából nincs is 

hiszen a boldogság független a körülményektől, azok csak bónuszt jelentenek, de a lényegét az adja, amit bent őrzünk, amivel azonosulunk, miután rájöttünk, hogy eddig máshol kerestük és hiába 

ezért minden keleti filozófia, vallás, tudomány, ami megvilágosodásról beszél közelebb áll a valósághoz, mint a reneszánszi, felszabadult ember „világossága” 

az Igét a világ nem birtokolja, nem uralja, de minden ízével, porcikájával, történéseivel v i s s z a i g a z o l j a 

minden szavunk ebből fakad, az eltávolodásból és a közelítésből 

adjatok egy fix pontot és kimozdítom a földet a helyből, a világot a sarkaiból – hangzik

és ez a fix pont az ember legbensejében van, sehol máshol 

a gondolataimat továbbra is szeretem, néha sikerül is foglyul ejteni őket, néha nem – olyankor mindig el akarnak veszejteni 

az iránytű bennem van, a fix pont bennem van, magja az az élő ige, ami megtanított beszélni, gondolkodni, érezni, élni

 

nevét is elárulta

 

2022-04-22

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr3617813625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása