szomorkásan
2017. július 06. írta: stephy-alias:Nászta Katalin

szomorkásan

 yukka.jpg

  1. Korábban keltem a madaraknál. Kellő fogékonysággal a fájdalmak iránt. A napokban meghallgattam egy távoli testvér prédikációját, amiben a hívőkhöz szól, akik elfordultak az Úrtól. Nagy szenvedéllyel. Már az elején volt benne egy cseresznyemag, amit ki kell köpni. Mindig az ilyen cseresznyemagok mérgezik meg a beszédeket. A prédikáló azt mondta, Jézus sehol sem állítja magáról, hogy ő a világosság. Ezt csak róla mondják azok, akik vele jártak. Mint János. De ez nem igaz. Jézust idézi János, amikor így szól: ”Én vagyok a világ világossága. Aki engem követ, nem járhat a sötétségben, hanem övé lesz az életnek a világossága.” (János 8:12) És persze, úgy beszél az előadó, mint aki Istenből, tehát megfellebbezhetetlenül. Azaz, aki ezután bármit mond ellene, az Isten ellen beszél. Nem tudom, kinek lesz kedve ezeket hallva, követni az Urat. Ha ilyen könyörtelennek mutatják be.

Nagy feladat hirdetni az örömhírt, úgy, hogy az embernek kedve is legyen, reménysége is maradjon, hite is felbuzduljon.

  1. Elment a szerkesztő barátom nyaralni. Árvának érzem magam. Új feladatba kezdtem, nem reagáltak túl sokan. Valaki megszeretett, majd elfordult tőlem. És sorra becsapnak megint az emberek. Kihasználnak. Dehát én vagyok az „isten”, akit ki lehet. Nem beszélgetnek velem, akiket megkérek. Szirupos ömlengésekhez fordulnak, egymást erősítgetik ebben az ízlésben. Szeressetek, mondják, és talpalnak érte. A másik meg beléd rúg, hogy állj már félre. Nem fizetik ki, ami jár neked. Nem félnek senkitől, a lebukástól sem. Hülyének tartanak, csak addig kellesz, amíg besorolsz plusznak a tapsoló seregbe. És ha még az Isten is elfordul tőled, nincs akihez mennél, árva vagy egészen. Jajgatni se illik, magad ástad sírod. Odaléptél, ahol nem volt semmi dolgod. Nincs más választásod. Írd csak a strófákat. Vannak, lesznek még kik veled búsulnak. Elég ha értenek, hát nem? Mire számítsz? Bennük is ugyanez a meghalás. Bármihez fognál, ez a vége. Értelmét veszti. De te tudtad ezt. Nincs ember a földön és nem is volt soha, kit utol ne érne. 
  1. Hát csak fel a fejjel.

A bejegyzés trackback címe:

https://aharmadiknaponalegnehezebb.blog.hu/api/trackback/id/tr3012644267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása